מסחר עצמאי בשוק ההון

מסחר עצמאי בסחורות

שוק הסחורות הוא זירת המסחר העתיקה ביותר בעולם. מאז ומתמיד בני האדם ביצעו פעולות מסחר באמצעות סחורות שונות אשר נחשבו לבעלות ערך. באופן מעניין, חלק מהסחורות בהן נהוג לסחור כיום הן עתיקות ביותר בתחום המסחר, כגון הזהב, הכסף, משאבי טבע שונים וכדומה. אנשים רבים מעדיפים לשים את כספם בשוק הסחורות, בשל האמונה הנכונה כי מדובר בשוק יציב יותר מאשר שווקים אחרים. בואו ונחשוב לרגע על המסחר בזהב. למעשה, מדובר במסחר עתיק יומין, אשר מתקיים עד היום באופנים שונים ובהצלחה רבה. מחיר הזהב רק הולך ומאמיר, מהסיבה הפשוטה שלזהב יש המון שימושים בכל תחום אפשרי (תעשיה, מחשבים, אלקטרוניקה, תכשיטים וכדומה), אך מדובר במשאב טבע שבסופו של דבר כמותו מוגבלת. עיקרון בסיסי בכלכלה מלמד אותנו שמחיר הזהב במקרה הזה צריך להמשיך לעלות, וזה אכן מה שמתרחש.
 
 
לצד כל אלה, בשנים האחרונות חווינו מהפיכה טכנולוגית עמוקה ביותר. מדובר כמובן במהפיכת האינטרנט. בכל הקשור למסחר, האינטרנט פתחה דלתות חדשות רבות בפני הסוחרים והמשקיעים, עד כדי שכיום אין חובה להשתמש בשירותיהם של בעלי מקצוע שונים אשר מתווכים בין הסוחרים לזירות המסחר, כגון ברוקרים, בנקאים, יועצי השקעות וכדומה. כך הלכה והתפתחה לה שיטת המסחר העצמאי. למעשה, השיטה החלה לצבור תאוצה בשוק המט"ח. זירת המט"ח היא זירת המסחר הגדולה ביותר בעולם, והיא גם זירת מסחר אינטואיטיבית מאוד וקלה להבנה. סוחרים רבים החלו להפנים כי אין להם צורך בייעוץ בתחום המט"ח משום שמדובר בזירה פשוטה יחסית להבנה, והאינטרנט אפשרה להם לוותר על אותם מתווכים, שלא תמיד היו ניטרליים בייעוץ שלהם.

 
במהרה הפכה שיטת המחסר העצמאי לפופולרית במיוחד, וגלשה גם אל זירות אחרות, בהן זירת הסחורות. המסחר העצמאי בסחורות הינו פופולרי במיוחד, משום שכיום כבר אין צורך להחזיק ולאפסן באופן ממשי את הסחורות בהן אתם סוחרים. המסחר העצמאי בסחורות נעשה על ידי רכישה של חוזים עתידיים, אופציות, קרנות צמודות למחירי הסחורות ועוד. כל אלה מאפשרים לכל אדם להשקיע בזירת הסחורות לפי ראות עיניו ובאופן עצמאי לחלוטין.

מסחר עצמאי בסחורות