מסחר עצמאי בשוק ההון

מסחר עצמאי במדדים

שיטת המסחר העצמאי הולכת וצוברת תאוצה בכל רחבי העולם ובכל זירות המסחר האפשריות. כיום, האינטרנט מאפשרת לנו לסחור באופן עצמאי על גבי פלטפורמות מסחר מקוונות, ללא שום צורך במתווכים שונים כגון בנקאים, ברוקרים ויועצים למיניהם. השיטה החלה להתפתח בזירת המסחר הגדולה ביותר בעולם – שוק המט"ח, ומשם היא התפשטה אל זירות נוספות, בהן זירת המדדים.

לפני שנדבר על המסחר העצמאי במדדים, חשוב להבין מהו מדד. מדד הוא נייר ערך, אשר מרכז בתוכו מספר מניות מובילות בתחום מסויים. כלומר, מדד הוא שילוב של מספר מניות, מה שמאפשר פיזור גדול יותר של הסיכון ומסחר סולידי יותר בסופו של דבר. מאפיינים אלה הפכו את המסחר במדדים לכל כך פופולרי ומוצלח.

המסחר במדדים הוא קל מאוד מהבחינה הביצועית. כל מה שצריך זה להיכנס למערכת המסחר המקוונת, ולרכוש ולמכור מדדים. מכיוון שהמדדים משתנים כל הזמן, או ליתר דיוק, כל זמן שהבורסה בה אתם סוחרים פועלת, הרי שמרווח השינוי הזה הוא למעשה הרווח שלכם. יחד עם זאת, המדדים אינם נוהגים לקפוץ בשיגעון כמו חלק מן המניות, משום שמדובר במניות של החברות המוצלחות והגדולות ביותר בתחומן, ומשום שמדובר באוסף אחד גדול של כל אותן המניות.

למרות שהמסחר העצמאי במדדים הוא קל מאוד מהבחינה התפעולית, לא מדובר בפעולה כה פשוטה וקלה מהבחינה האסטרטגית. כאשר אתם ניגשים אל זירת המסחר העצמאי, ובמיוחד כאשר מדובר במסחר במדדים, עליכם להכיר הרבה מאוד דברים ומונחים. כך למשל, עליכם לדעת ממה בדיוק מורכב המדד, מה המאפיינים של המניות שלו, כיצד לקרוא מניות ולחזות את התנהגותן, וכדומה. ללא הידע הזה, אין באמת טעם להתחיל במסחר במדדים.

לכן, מומלץ מאוד לרכוש ידע מתאים בנושא וכלים רלוונטיים לתחום המסחר. עליכם להיות בקיאים ביותר בשוק ההון ובכל נושא המניות. בסופו של דבר, המדדים הם אוסף של מניות, ולכן ביצוע טוב של המניות המרכיבות את המדד הרלוונטי לכם, יאפשר לכם רווחים נאים ביותר. אבל עליכם להיות מסוגלים לזהות מניות טובות ומגמות בשוק המניות על מנת שתוכלו לנתח את המדדים השונים.

מסחר עצמאי במדדים