מסחר עצמאי בשוק ההון

מסחר עצמאי

יש כיום שיטות רבות לביצוע מסחר בבורסה, בשוק ההון ובשווקים אחרים. אחת השיטות החדשות והפופולריות יותר היא שיטת המסחר העצמאי. בשיטה זו, הסוחר העצמאי מבצע פעולות מסחר ללא הכוונה וייעוץ של מתווך כגון ברוקר, בנקאי, יועץ השקעות או כל גורם אחר. בשיטה זו, הלקוח אחראי במאה אחוזים על בניית אסטרטגיית ההשקעה שלו, על ביצוע הפעולות במסחר בהתאם לאסטרטגיה, והוא אינו תלוי בשום גורם חיצוני.

המסחר העצמאי החל להתפתח במיוחד באמצעות רשת האינטרנט וכניסתנו אל עידן הטכנולוגיה והמדע. המסחר העצמאי נעשה באמצעות פלטפורמות מסחר מתקדמות ביותר, אשר פועלות על גבי רשת האינטרנט ומספקות לסוחרים העצמאים מגוון רחב מאוד של אינפורמציה רלוונטית לתחום שלהם.


שיטת המסחר העצמאי מאפשר לסוחר לפעול בכל רחבי העולם, בכל זמן נתון, ובמגוון רחב מאוד של נכסים ואופציות. למעשה, רשת האינטרנט מאפשרת לסוחר גם לבצע את הפעולות הללו מכל מקום בעולם, בכל שעה, ובאיזו תדירות שהוא רוצה. כל אפיקי המסחר פתוחים בפני הסוחר העצמאי, והוא אחראי על בניית תיק ההשקעות שלו, על קביעת יחסי הסיכון/סיכוי שלו, וכדומה.

השוק הגדול ביותר למסחר עצמאי הוא שוק המט"ח, הפורקס. בשוק זה החל לפרוח המסחר העצמאי, בין היתר משום שמדובר בזירת השקעה פשוטה יחסית להבנה וקלה מאוד לתפעול. זירה נוספת בה פופולרי במיוחד המסחר העצמאי היא זירת הסחורות. המסחר בסחורות מתבצע על ידי רכישה או מכירה של חוזים עתידיים, או של תעודות סל, ולא על ידי רכישה פיזית של הסחורות כפי שנהוג להתבלבל.

היתרונות של מסחר עצמאי כוללים בעיקר את חוסר התלות בגורמים חיצוניים, ואת היכולת להגיע לתשואות גבוהות במיוחד. יחד עם זאת, אין מדובר בתחום פשוט ונדרשים ידע בסיסי, כמו גם ניסיון. לצורך כך יש הרבה קורסים, מידע וכדומה, אשר מאפשרים לכל אחד ללמוד את התחום ולהיכנס אליו ברגל ימין. כלומר, לא צריך ללכת לאוניברסיטה על מנת להיות סוחר עצמאי, אלא אפשר לעשות זאת במקביל לעבודה קיימת, בזמן הפנוי והחופשי, ללא צורך להשקיע שנים בלימודים או אלפי שקלים באופן דומה.

מסחר עצמאי