מסחר עצמאי בשוק ההון

לימודי שוק ההון

במהלך לימודי שוק ההון נלמדים נושאים רבים ומגוונים המכינים את המשקיע הפוטנציאלי לקראת השוק הסוער הבורסאי ומחוצה לו. שיקולים חשובים לאפיקי השקעות רווחים שיניבו פירות בטווח הקרוב והרחוק. למעשה, מי היה רוצה לבצע השקעות כספיות נכבדות ולאבד תוך זמן קצר את כל השקעותיו? סביר להניח שאף אחד מאיתנו לא שש להפסדים כספיים.

איך ניתן לדעת באילו אפיקים להשקיע? אילו מדדים כוללים אילו מניות? ממה מורכבים מדדים שונים? כדי לדעת מהו מדד תל אביב ומהו מדד הביומד, כמו גם אילו חברות נכללות במדדים השונים וכיצד הם משפיעים עלינו, הצרכנים. מושגים רבים נוספים המשפרים את הבנתנו במתרחש בשוק הישראלי ומשפרים את אורח חיינו פלאות.

 
בעולם של ערכים הסחירים באופן יומיומי בתוך מסחר בבורסה בין אם יהא זה מסחר מניות או כל מסחר אחר, כאשר התנודות הכלכליות והשינויים בשווקים בארץ ובעולם משפיעים על כל אחד ואחד מאיתנו, רכישת ידע בסיסי לצורך שימוש מושכל בכספנו, כמו גם התנהלות נכונה ואפשרות להשקעה בהכרת ערכי מדדים שונים מהווה את אחד הכלים המהותיים ביותר שישפיעו על אורח חיינו.

 
יתרה מכך, הבנה בשוק ההון המוקנית על ידי לימודי שוק ההון מבטיחה רווחים כלכליים בצידה והבטחה של איכות חיים גבוהה ללומד ולקרוביו, באלגנטיות ותוך ביכור מושכל של אפיקי השקעות ראויים. האופציות הרבות העומדות בפני המשקיע הפוטנציאלי מציבות, לא אחת, דילמות רבות. הבחירה בין השקעות בתחום מסחר בבורסה באמצעות אגרות חוב או מניות, שימוש מושכל באופציות שונות תוך הפעלת שיקול דעת מודע ומיומן – משתנה בין משקיע אחד למשנהו.

 
כשהעולם מתקדם בצעדי ענק, כשתנודות כלכליות עשויות להניב רווח או הפסד משמעותיים ולהטות את הכף לכאן או לכאן – בין אם מדובר בחברה בה אנו עובדים ומושפעת גם היא מתנודות יומיות בשוק, בין אם מדובר במשפחתנו או בהשקעות הפרטיות – אם נרשה לעצמנו להישאר מאחור, ניכר יהיה הדבר בחשבון הבנק ובאורח החיים.

 
לימודי שוק ההון מקנים הבנה מעמיקה של המושגים השונים כגון קופות גמל וקרנות נאמנות, ניירות ערך ותוכניות חסכון, מסחר בבורסה נכון של מט"ח או כל מסחר אחר, מותווים נכונה על ידי הכרת עולם המסחר הסוער ומכינים את המשקיע לקראת התמודדות יומיומית של שינויים כלכליים, יכולות חיזוי של תנודות בשווקים השונים, קריאת מדדים שונים והשפעותיהם, ועוד.

 
הקורסים השונים מעבירים, כמו כן, ידע עשיר בתחומים השונים כגון רישום ניירות ערך, מדדי משתנים ומדד מעו"ף, שיטות מסחר בבורסה בארץ ובחו"ל, גורמים המשפיעים ומעכבים תשואות, לימוד על משמעותם של חוזים עתידיים והשפעתם, ועוד ועוד. אפיקי העיסוק השונים, הדרישות הרבות הקיימות כיום בשוק לבוגרי לימודי שוק ההון לא רק שאינן הולכות ופוחתות, נהפוך הוא.

 
הסערות הרבות בשוק העסקי ובשווקים השונים בארץ ובעולם מעלים ללא הרף, את הדרישה לבוגרי לימודי שוק ההון כאשר בין אפשרויות ההשתלבות המגוונות ניתן להשתלב כיועץ השקעות, מנהל תיק השקעות, השתלבות בבורסה ובמוסדות המוכרים כגון בנקים, בתי השקעות ובחברות הגדולות ביותר. .

 
גם ללא כוונה להפוך את שוק ההון לעיסוק מרכזי, ההבנה בתחומים השונים היא כה חשובה לניהול אורח חיים איכותי, שניתן לשלב קורסים שונים ומגוונים המתאימים לכל צורך באשר הוא.
 
לימודי שוק ההון